Pages

2017. augusztus 5., szombat

Interjúk - Boszi szerkesztők


Az e heti „feladatom” a szerkesztők faggatása, ha mondhatom így, volt. Első körben igyekeztem olyan személyeket választani, akikkel még nekem sem volt szerencsém beszélni. Ismerjétek meg Gina Cobblert, A mugli világ rovat szerkesztőjét; Scarlett Colinst, a Mágiaügyi Minisztérium titkos hírforrását és Lyria Clarkot, aki a Mágikus konyha világába kalauzol el minket.

Eleonora Parker: Először is. Mesélnél nekem egy kicsit a rovatodról? A mugli világ nevet viseli. Honnan meríted az ihletet? Esetleg magad is ebben nőttél fel?
Gina Cobbler: Igen, én is a muglik közt éltem, míg szerencsére meg nem kaptam a levelemet a Grácia Roxfortból. Az ihleteim is onnan jönnek többé-kevésbé. Szeretem a filmeket, főleg a zenés filmeket, így ha ilyenekről is írtam, teljesen boldog voltam. A mugli világ meg az írás, mindkettő a lényem része. Ezek nélkül..mondjuk úgy, nem létezhetnék.

Eleonora: Nem is hittem volna, hogy ennyire fontos szerepe van az életedben az írásnak. Gondolom ez nem a Gráciában kezdődött. Azelőtt is gondoltál arra, hogy majd suliujság szerkesztője leszel?
Gina: Hát, ha nem is suliújság szerkesztő, de gondoltam rá, hogy nagyszámú közönségnek írjak. Több könyvnek való témám van például, mind mind különböző. Van krimi, romantikus regény, fantasy...csak remélem, hogy egyszer azokat is ki tudom majd adatni.

Eleonora: Sok sikert kívánok hozzá. :)
Az utolsó kérdésem annyi lenne: Mit üzennél a Boszi olvasóinak?
Gina: Hogy ne adják fel soha, amit el akarnak érni az életben. Például én is az írói szakmán kívül a mugliknál még vegyész szeretnék lenni. Gyermekkorom óta vágyom rá és nem adom fel. Csak ennyit üzennék az olvasóknak.

Eleonora Parker: Mesélnél kicsit kérlek a rovatodról? Legjobb tudomásom szerint, még nem jelent meg cikked. Milyen témakörben írsz?
Scarlett Colins: Nemrég léptem be a szerkesztőségbe, az első cikkem valószínűleg a jövő hét folyamán fog megjelenni. A Mágiaügyi Minisztérium rovatot fogom vezetni. Ebben a rovatban elsősorban az intézmény hirdetményeit és a minisztériumi dolgozók beszámolóit tervezem leírni. A következő cikkem az Ellenőrök különös történetei címet viseli majd.

Eleonora: Ez nagyon érdekes és hasznos rovatnak ígérkezik. Honnan szerzed az információkat? A szüleid által, esetleg vannak „belső embereid”?
Scarlett: Igen, a szüleim is szoktak néha mesélni, illetve a szüleim révén ismerek pár embert a minisztériumból.

Eleonora: Értem. Mesélnél kicsit arról, hogy hogyan lettél szerkesztő? Már a kezdetektől fogva tudtad, hogy te írni akarsz, vagy akkor tudatosult, amikor megtudtad, hogy van suliujság?
Scarlett: Már az első iskolai napon felfedeztem, hogy van suliújság, azonban sokáig gondolkoztam, hogy jelentkezzek-e szerkesztőnek. Nagyon szeretek írni, de nem tudtam, sőt, még most sem tudom, hogy belefér-e ez majd az időmbe a kviddics és a tanulás, na meg persze a csínytevések mellett.

Eleonora: Utolsó kérdésem annyi lenne: Mit üzennél a Boszi olvasóinak?
Scarlett: Sok sikert mindenkinek a tanévhez és ha esetleg valami rosszban sántikálnának, engem se hagyjanak ki (a Professzoroknak pedig szeretném megnyugtatni afelől, hogy senki sem sántikál semmiben).

Eleonora Parker: Mesélnél nekem kicsit a rovat kezdtetáről? Tudni kell ugyanis, hogy ezt magad választottad. Gondolom szeretsz főzni, emiatt jött ez a típus, igazam van?
Lyria Clark: Nos, így igaz, szeretek főzni, épp ezért választottam ezt a rovatot. Úgy gondolom a szerkesztőségen át, még ha nem is személyesen, de főzni taníthatok másokat.

Eleonora: Ez kedves gesztus. Apropó szerkesztőség. Mikor határoztad el, hogy tagja szeretnél lenni a "csapatnak"? Már hallottál a Bosziról, vagy a suliban eszméltél rá, hogy lrdekel az ujságírás?
Lyria: A muglivilágban már foglalkoztam hobbi szinten az írással, igaz nem kifejezetten ebben a témában, ezért kifejezetten örültem, mikor a Gráciában meghirdették az üres pozíciókat.

Eleonora: Mit üzennél a Boszi olvasóinak?
Lyria: Bátran próbálják ki a recepteket, és ha van kedvük, küldjenek róla képeket is.

Nagyon köszönöm, hogy közreműködtetek. A többi szerkesztővel a következő részben ismerkedhettek meg.


írta: Eleonora Parker

0 comments:

Megjegyzés küldése