Pages

2017. augusztus 12., szombat

Interjú a szerkesztőkkel - 2. rész

Meg is érkezett a folytatása az előző cikknek. Íme, itt is van újabb három szerkesztő társam, akik készségesen válaszoltak kérdéseimre, itt is köszönöm nekik a közreműködést. De, kiket is kérdeztem ma?
Rion Hyland, a Varázsdivat és A hétköznapi mágia, rovatok írója; Elizabeth Bree, aki a Varázstudományok rejtelmes világába kalauzol el minket és Hajnal Lavender, aki feltárja előttünk, mit is üzennek a csillagok (Varázshoroszkóp), illetve Általános hírekről is tájékoztat bennünket.  

Eleonora Parker: Mesélnél nekem kicsit a cikkeidről? Miről is szolnak, mi a fő téma? Mi adja az inspirációt hozzá?
Rion Hyland: A Hétköznapi mágia és a Varázsdivat cikkeket írok. Az utóbbi igazából egész egyszerű szerintem, hisz minden évszakban vannak különböző ünnepek, események, amikkel kapcsolatban lehet írni, vagy ha ez nem is áll fent akkor is mindig vannak új termékek, amiket be lehet mutatni. Igazából valahol itt folyik egybe a Varázsdivattal, mert abban az éppen aktuális trendről van szó. Belegondolva mindkettőnek az aktualitás a témája. Inspirációt leginkább az ad, hogy nagyon sok szabad időm van (bár leginkább csak most nyáron) és ez mellé még ott van, hogy szeretek írni. Végig gondolom, hogy én mit szeretek és megkérdezek pár embert, hogy nekik mi tetszik, mi érdekli őket és ez alapján írok meg egy-egy cikket. Reménykedem benne, hogy másoknak is tetszeni fog, amit írtam és ez motivációt is ad.

Eleonora: Jól értelmezem, hogy akkor te lényegében két rovatot viszel?
Rion: Igen, mint előzőleg említettem Hétköznapi mágia és a Varázsdivat rovatot. Felváltva, egyik héten egyikből, rákövetkező héten a másikból írok cikket. Az első cikkemet már le is adtam, ez most a Varázsdivathoz tartozott.

Eleonora: Ha nem találod túl személyesnek megkérdezném, hogy lehet, hogy csak most, így harmadévesen csatlakoztál a szerkesztőséghez?
Rion: Őszintén szólva, első évben alig egyszer-kétszer néztem bele a lapba, nem azért mert nem tetszett, csak az iskolával együtt az egész annyira új volt. Az ötlet, hogy magam is cikkíró legyek még születendőben sem volt. Másodévben pedig annyira el voltam havazva, főleg a mugli világbeli teendőimmel, hogy semmiképp nem lett volna rá időm. Nem régiben azonban elkapott a tenni kéne valamit és ez jó ötletnek tűnt.

Eleonora: Mit üzensz a Boszi olvasóinak?
Rion: Hát, nem igazán tudom, mit mondhatnék. Talán csak annyit, remélem érdekesnek találják a Bosziban megjelenő cikkeket és továbbra is olvasni fogják.
Eleonora Parker: Mesélnél, kérlek, kicsit a rovatodról részletesebben?
Elizabeth Bree: Ugye alapból nem mondhatni, hogy a tudományok nagyon közel állnának a hétköznapi emberekhez. Viszont az én Varázstudományok című rovatom segít közelebb hozni a boszorkányokhoz, varázslókhoz ezt a-szerintem-nagyon érdekes témát. Mindenről próbálok beszámolni benne, ami körülöttünk történik, és a tudományokhoz kapcsolódik, hogy mások is felfedezzék, mennyi csodálatos dolog vesz körül minket.

Eleonora: Érdekesen hangzik! Honnan szerezed az ehhez szükséges információkat, adatokat?
Elizabeth: Sokszor interjúvolok meg embereket. A történelmi háttér tökéletesítéséhez könyveket használok. Sok helyen vannak ismerőseim, mert rengeteg szoktunk utazni, szerte az egész világban, így néha ők is segítenek az információ gyűjtésben.

Eleonora: Honnan jött az ötlet, hogy te is jelentkezz szerkesztőnek? Esetleg van előzetes tapasztalatod, vagy kedvet kaptál hozzá?
Elizabeth: Kedvet kaptam. Régebben a mugli iskolámban is bele akartam kezdeni egy suli újságba, de nem volt rá kereslet. Aztán amikor megláttam, hogy lehet jelentkezni, rögtön kaptam az alkalmon, mert imádok írni.

Eleonora: Mit üzensz a Boszi olvasóinak?
Elizabeth: Azt, hogy próbálják meg az összes rovatot szemmel tartani, ne csak egy-kettőt. Ugyanis nagyon tehetséges írók vannak közöttünk, akik hatalmas szeretettel csinálják ezt és minden héten igényesebbnél igényesebb cikkeket hoznak az olvasóknak, hogy minél jobban tájékozottak legyenek világunkban.

Eleonora Parker: Kérlek, mesélnél nekem a rovatodról? Miről is szól, honnan jött az ötlet, hogy éppen ezt a témát dolgozd fel?
Hajnal Lavender: Az Én rovatom az Általános varázshírek és a Varázshoroszkóp rovat. 🙂 Azt hiszem az Általános Varázshírek az egyik legfontosabb rovat, hisz magába foglal sokféle témát. Nem csak egy bizonyos "kereten belül" mozoghatok, hanem több témában is felvetődhet izgalmas hír. Jelenleg elsős vagyok, és most kezdtem Én is dolgozni a Szombati Boszinál. Mikor a rovatok között olvasgattam, hogy mit is válasszak, akkor ez a kettő rovat keltette fel érdeklődésem. Nagyon szeretek írni, fogalmazni, így mindig izgalmas, milyen hírről kell írnom. És nem mellesleg mivel ennyi területet érint az Én rovatom, sok emberrel, és helyszínnel találkozhatok a riport gyűjtése kapcsán.

Eleonora: Ez nagyon érdekes és, ahogy mondtad hasznos is. Olvastam az ehavi horoszkópot, és az alapján először a gyógynövénytan leckét dolgoztam ki, nagyon alaposan. (Nevet) Hogyan találtál rá a szerkesztőségre? Úgy érkeztél a suliba, hogy "te biza belevágsz" vagy csak később határoztad el magad?
Hajnal: A szerkesztőségre, vagyis inkább a Szombati Boszira már tanévkezdés előtt találtam rá, és mikor érkezett bagoly, hogy új szerkesztőket is várnak, akkor úgy éreztem Nekem bele kell vágni 🙂 És szerencsére be is kerültem a szerkesztők közé. A horoszkóp izgalmas. Két éjszakán át figyeltem a csillagok állását, hogy mit is jósolnak az egyes jegy szülötteinek. Hiszem, hogy a születésünkkor kapott csillagjegyünk bizony fontos lépéseket, tanácsokat hordozhat számunkra. Sőt elárulom, a horoszkópom is azt tanácsolta, hogy egy új, és számomra ismeretlen területre is elkalandozhatok. Talán ez volt az, hogy Én is írjak az újságba, hisz ezelőtt még nem tettem ilyent 🙂

Eleonora: Ez érdekes és izgalmas is egyben. Nehéz lehet folyamatosan figyelni a bolygó és a csillagok állását.
Hajnal: Nem mondanám, nagyon szeretem a természetet, a csillagokat. Szeretem nézni az éjszakai égboltot. Nagyon sok könyvet olvastam el, amik nagyban segítenek. Persze van benne nehéz is, hiszen a csillagok állása nem mindig jósol jó dolgot előre, vagy tanácsol azt, amit szeretnénk. Bizony néha el kell fogadni azt, hogy nem minden csillagjegynek lesz akkor éppen jó periódusa. És sajnos léteznek szkeptikusok, akik az egészet lenézik, és nem is fogadják el.

Eleonora: Mindennek megvan a maga árnyoldala, sajnos. Utolsó kérdésem annyi lenne:
Mit üzensz a Boszi olvasóinak?
Hajnal: A Boszi olvasóinak csak annyit üzenek, hogy, ha tehetik, olvassanak minket folyamatosan, hiszen a szerkesztő társaimmal együtt olyan helyekre repíthetjük el őket a rovatokkal, írásokkal, amik izgalmasak, érdekesek, és a mindennapok mellett kikapcsolódást nyújthatnak mindenkinek.

Hálás vagyok minden segítőkész szerkesztőnek a segítségért. Jövő héten újabb három szerkesztőt mutatok be.
Köszönöm a figyelmet!

írta: Eleonora Parker

0 comments:

Megjegyzés küldése