Pages

2017. augusztus 18., péntek

Interjú a szerkesztőkkel - 3. rész

A mai cikkem alanyai, három eszméletlenül kedves szerkősztőtársam, Eron Black és Várvölgyi Dorkaés Lilith Torn, akik készségesen meséltek a rovatukról. Fogadjátok szeretettel:

Eleonora Parker: Mesélnél kicsit a rovatodról, miért pont ezt a témát választottad?

Várvölgyi Dorka: Én a kviddics rovatot vezetem, és röviden összefoglalva azért választottam ezt, mert mindig is szerettem a sportokat. Mivel csak miután megkaptam levelem tudtam meg a varázsvilág létezését- így a kviddicsről sem hallottam-, volt bennem egy kis félelem amikor emellett a rovat mellett döntöttem, de egy kis utána nézéssel már szinte minden meccset láttam.

Eleonora: Szerintem pozitívum, hogy egy számodra ismeretlen ágon haladsz, mert így sok olyan dolgot veszel észre, ami nekünk, varázslószülők gyerekeinek, banális, akár észrevétlen dolog lehet. Magad is kijársz a meccsekre? Anyukám a sport osztályon dolgozik a minisztériumban, magam is nagy rajongója vagyok a sportnak, így gyakorta vagyok a meccseken is jelen. Lehet, ha már voltunk ugyan azon a meccsen.

Dorka: Szeptember óta nagyon sok időt töltök kviddiccsel. Sok könyvet olvasok régi játékosokról, világbajnokságokról, taktikákról, trükkökről. És bár sajnos nem vagyok benne a házam kviddics csapatában, egy kisebb együttesben én is játszom. Szerencsére idáig az összes meccsre el bírtam menni szeptember óta, így könnyen megeshet, hogy ott voltunk ugyanazon a meccsen, bár sajnos idáig nem találkoztunk. Azonban ami késik, nem múlik...

Eleonora: Ahogy mondod. Remélem a következőn összefutunk és együtt drukkolhatunk a kedvenceinknek. Visszatérve a kérdésekhez, mikor ötlött fel benned az ötlet, hogy szerkesztő légy?
Dorka: Kisiskolás koromban szépen szólva is szörnyen fogalmaztam, így a szüleim tanácsára elkezdtem rövidebb fogalmazásokat írni, hogy fejlesszem ezt a képességem. Egy idő után mindenféle kis cikkeket írtam, és magam szórakoztatására mini magazint állítottam össze belőlük. Mikor a mugli iskolámban elértem a felsős évfolyamot beléptem az iskolai újság szerkesztői közé. Azóta állandóan volt hetente megjelenő rovatom, így itt is biztos voltam lépésemben, úgyhogy, egy kis túlzással mondhatni, mióta írni tudok, adok ki kisebb cikkeket.

Eleonora Parker: Mesélnél nekem a rovatodról? Ha jól tudom, már kettő, talán három éve is írsz. Mindvégig ezt a rovatot vitted?
Ercon Black: Másodikosként jelentkeztem a szerkesztőségbe, és egyből megakadt a szemem a Varázslény rovaton. A szüleim miatt az állatok szeretete a véremben van, így egyből tudtam, hogy ezt nekem találták ki. A rovatban alapvetően a varázslényekkel kapcsolatos aktuális hírekről van szó, illetve néha egy-egy exkluzív hírrel is elkápráztatom az olvasókat.

Eleonora: Mesélnél a régi "rendszerről"? Milyen volt a szerkesztőség egy éve?
Ercon: Tavaly szinte végig csak ketten voltunk a szerkesztőségben, én és Gina, épp ezért nagyjából harmadannyi cikket kellett írnunk, mint most, hogy majdnem minden rovat elkelt. Szerintem jó volt ezzel ráhangolódni az idei komolyabb munkára.

Eleonora: Hogy éled meg ezt a hajtást, ami most van?
Ercon: Kicsit nehéz besuvasztani a teendőim közé a sok írást, de szerencsére eddig mindig sikerült időben leadnom a cikkeimet. Olyankor kerülök csak nehezebb helyzetbe, mikor nem találom a megfelelő szavakat egy témánál. Ilyenkor több időt vesz igénybe a szerkesztés.

Eleonora: Mit üzensz a Boszi olvasóinak?
Ercon: Azt, hogy mindegyik cikkbe érdemes beleolvasni, mert mindben sok hasznos és szórakoztató tartalommal találkozhatunk.

Eleonora Parker: Mesélnél nekem a rovatodról?
Lilith Torn: Én a varázsirodalom rovatot vezetem. Mikor megtudtam, hogy van ilyen rovat a szerkesztőségben, rögtön tudtam, hogy ezt nekem találtak ki. Nagyon közel állnak hozzám a könyvek és az olvasás. (Mondjuk ezt mindenki kitalálhatta, tekintve, hogy állandóan a könyvtárban vagyok) A rovatban igyekszem olyan könyveket bemutatni, amik érdekesek lehetnek az itt tanulók számára, ismeretek bővítése, vagy akár szórakozás szempontjából. Mind a szakirodalomból, mind a szépirodalomból szoktam válogatni.

Eleonora: Nagyon hasznos. Személy szerint epedve várom az újdonságokat, amiket mutatsz. Ha már a szerkesztőség, hogyan találtál rá? A kezdetektől tudtat, hogy tagja szeretnél lenni?
Lilith: Mikor meglattam az iskolaújságot, rögtön tudtam, hogy ennek a részese akarok lenni. Szeretek írni és megmondani a véleményem a dolgokról, így ez a poszt tökéletes nekem. E mellett igyekszem minden iskolai tevékenységben aktívan részt venni és ennek a szerkesztőség is a része.

Eleonora: Igaz is. Mindenben aktívan részt veszel: kviddicsezel, jól tanulsz és szerkesztő is vagy. Nem érzed egy kicsit soknak? Na, nem akarlak lehúrrogni, mert nagyon tisztelem, hogy ennyi mindent vállalsz és példásan is viszed, csak érdekel, hogy ez mennyire hat ki a mindennapjaidra?
Lilith: Én jól érzem így magamat, az a filozófiám, hogyha az ember nem hozza ki magaból a maximumot, akkor nincs is értelme belekezdeni semmibe. Szeretem ezt csinálni, egyelőre még bírom és szerencsére a barátaimat sem kell elhanyagolnom melette

Eleonora: Ezt tanusíthatom. (nevet) Utolsó kérdésem jön: Mit üzensz a Boszi olvasóinak?
Lilith: Olvassatok sokat, főleg az általam ajánlott könyveket.

Nagyon hálás vagyok mindhárom lánynak a segítségért és a közreműködésért.
A következőkben találkozunk!

0 comments:

Megjegyzés küldése